Nr. 11 UK | Unlimited Colours Around the World! - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Unlimited Colours by Anthura - WaarBenJij.nu Nr. 11 UK | Unlimited Colours Around the World! - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Unlimited Colours by Anthura - WaarBenJij.nu

Nr. 11 UK | Unlimited Colours Around the World!

Door: Robert Kuijf en Richard Smit

Blijf op de hoogte en volg Unlimited Colours

02 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, York

Door Robert
Waar we allen bang voor waren is nu werkelijkheid geworden: we hebben de laatste bestemming bereikt van de Unlimited Colours Around the World tour! We zijn in het Verenigd Koninkrijk aangekomen in de plaats York. Deze vestingstad in het noorden van Engeland staat bekend om het mooie, oude stadscentrum dat nog steeds ommuurd wordt door een dikke stadsmuur en vier stadspoorten telt. In de stad staat de “Minster”, de bekendste bezienswaardigheid van York en hier zijn wij getuigen van geweest!

Op de locatie waar de kathedraal staat, is in de 7e eeuw de eerste kathedraal van York gebouwd. Een kleine houten kerk, die speciaal voor de doop van een toenmalige koning is gebouwd. Op de locatie van de houten kerk is hierna een kleine stenen kerk gebouwd, welke diverse malen is uitgebreid en gerestaureerd, maar die in 1069 werd verwoest. Vervolgens werd er gewoon weer een nieuwe kathedraal gebouwd, waarvan de restanten nu nog steeds zichtbaar zijn. De bouw van de huidige kathedraal is begonnen in het jaar 1220. De kerk werd in delen gebouwd en herbouwd en dit heeft maar liefst 250 jaar in beslag genomen!
Maar ook nu, nu wij er zijn, wordt er gerenoveerd in de Minster. Het vijfjarig renovatieproject zal ervoor zorgen dat de oude kerk wordt voorzien van de nieuwste hightech faciliteiten. De bezoeker krijgt hierdoor een totaalbeleving van alle geheimen van de eeuwenoude Minster.
Bijzonder om te zien dat één plaats in vele gedaantes al zo lang een belangrijke plek is geweest!

Ja, York heeft een klassieke charme! Net als onze Anthura YorkP, die de nieuwe standaard in wit is met een lengte van 60 cm. York heeft twee mooie lange kammen wat zorgt voor een chique uitstraling!

Door Richard
Het is ook wel leuk om iets over ons hotel te vertellen. We werden hier namelijk verwelkomd door een gastvrije Piccolo, om onze bagage aan te nemen. Als je deze man zou zien, begrijp je meteen de link met onze Anthurium Piccolo®. Deze kleine rode plant, met grote bloemen en frisgroen blad, past uitstekend bij de outfit van de hotelbediende.

Dit was ‘m dan, onze Unlimited Colours Around the World reis! Maar als spetterende afsluiting hebben we nog een hoofdprijs te vergeven! Uit alle ingezonden én ingevulde wereldkaarten, zal één hoofdprijswinnaar worden getrokken. Deze wint samen met zijn/haar collega’s een teamuitje met het thema: Verleg je grenzen!
Tijdens de FloraHolland Seasonal Trade Fair in Naaldwijk zal de hoofdprijswinnaar bekend worden gemaakt. Tot 14 maart kunt u uw ingevulde wereldkaarten inleveren bij Anthura of Pull Position.

WOORDZOEKER
Vergeet de laatste letters van de woordzoeker op de wereldkaart niet in te vullen! Hierbij een hint voor de eerste letter van het vierde woord en de zevende letter van het laatste woord op de wereldkaart:
Pak van het werkwoord vanuit bijgevoegde rebus, de 2e en de 3e letter en vul deze opeenvolgend op de aangegeven plek van de woordzoeker.

RASSEN – Stickers plakken!
Gelukkig hoeft u voor deze rassen niet naar de UK af te reizen, maar zijn ze bij Nederlandse kwekers verkrijgbaar! Wanneer u een bestelling heeft geplaatst van minimaal één DC van een Anthurium actieras, of één laag van een Phalaenopsis actieras, mag u een sticker plakken bij het desbetreffende ras op de wereldkaart. Voor een overzicht van de verkrijgbaarheid van alle rassen zie: http://www.unlimitedcolours.nl/index.php/waar-te-koop

Piccolo®: Topper in het 12 en 9 cm assortiment. Opvallend veel bloemen. Donkerrode kleur. Naast koudetolerant ook zeer goed houdbaar. Exclusief verkrijgbaar bij de Wilgenlei!

Kweker:
- De Wilgenlei (potmaat 12 cm)

YorkP: De nieuwe standaard in wit lengte 60 cm. York heeft twee mooie lange kammen.

Kwekers:
- Ammerlaan Orchideeën
- Concorde Orchids B.V.
- D.C. van Geest Potplanten B.V.
- Drijfhout B.V.
- Gebr. Boon Potplanten B.V.
- Levoplant VOF
- Maarel Orchids
- Opti-flor B.V.
- Piko Plant B.V.

MAANDPRIJS
Javado Plant, was de 4e maandprijswinnaar en heeft inmiddels genoten van een Chinese lunch! We hebben nog één lunch te vergeven…. Sleept u deze prijs in de wacht?

Wilt u ook kans maken op een heerlijke lunch op het bedrijf? We hebben nog maar één lunch te vergeven! Eind februari wordt een Zweedse themalunch voor 20 personen weggeven! Wilt u kans maken op deze lunch? Stuur dan het antwoord op onderstaande prijsvraag vóór 20 februari naar info@anthura.nl met het onderwerp: “UCATW Themalunch 5”.

Welk internationaal woonwarenhuis, dat ook steeds meer planten verkoopt, komt van origine uit Zweden? Stuur uw antwoord naar info@anthura.nl.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Unlimited Colours® Around the World!

Win elke maand een themalunch voor 20 personen met specialiteiten uit één van de reisbestemmingen of maak met een volle wereldkaart kans op een volledig verzorgd teamuitje voor 20 personen met het thema “Verleg je grenzen”!

De vakantie is voor de meeste alweer afgelopen, maar de Unlimited Colours® around the World! trip gaat nu pas beginnen! Robert en Richard gaan op wereldreis op zoek naar de rassen van Anthura... Zij zullen u op de hoogte houden van hun ontdekkingen door tweewekelijks een reisverslag te sturen via het online reisdagboek waarbenjij.nu. U kunt hier tevens de laatste reiskiekjes zien. Door hun reisverslagen te volgen, maakt u kans op mooie prijzen!

Meedoen is eenvoudig en met de aankoop van de rassen die weergeven staan op de wereldkaart dingt u direct mee naar prijzen. De actie duurt een half jaar, van 16 september 2013 tot en met 9 februari 2014. Kijk voor de actievoorwaarden op de website: www.unlimitedcolours.nl .

De actie “Unlimited Colours around the world!” wordt georganiseerd door Unlimited Colours®, het samenwerkingsverband van Anthura, de telers en de handel. Dit ter bevordering van de promotie van de Anthurium- en Phalaenopsisrassen van Anthura.

02 Februari 2014

Nr. 11 UK | Unlimited Colours Around the World!

18 Januari 2014

Nr. 8 Nieuw Zeeland | UC Around the World

13 December 2013

Nr. 8 Australië | UC Around the World
Unlimited Colours

Unlimited Colours is een marketinginitiatief van Anthura voor haar klanten en de handel ter bevordering van de naamsbekendheid en afzet van Anthura’s Anthurium en Phalaenopsis rassen. Anthura gelooft in samenwerking en innovatie als hefbomen voor de toekomst. Ze ondersteunt de samenwerking tussen telers en handelaren en draagt graag bij aan het oplossen van vraagstukken met betrekking tot assortimentskeuze, teelttechniek en afzetmogelijkheden. Anthura wil de wereldwijde naamsbekendheid van Anthura variëteiten en de afzet van haar telers vergroten. Zij is daarom een initiatief, genaamd Unlimited Colours gestart. Hetgeen niet alleen de afzet en promotie van Anthura variëteiten ondersteunt, maar hiermee ook de verkoop van klare planten van haar telers en de handel bevordert. Unlimited Colours heeft een focus op promotie en marketing.

Actief sinds 27 Aug. 2013