Nr. 8 Nieuw Zeeland | UC Around the World - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Unlimited Colours by Anthura - WaarBenJij.nu Nr. 8 Nieuw Zeeland | UC Around the World - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Unlimited Colours by Anthura - WaarBenJij.nu

Nr. 8 Nieuw Zeeland | UC Around the World

Door: Robert Kuijf

Blijf op de hoogte en volg Unlimited Colours

20 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Door Robert:
Nieuw Zeeland stond meer in het teken van wat sportieve activiteiten. De prachtige flora en fauna hier is namelijk beter te ervaren als je je ook daadwerkelijk in de natuur bevindt (i.p.v. onze gebruikelijke auto). In sportiviteit is er voldoende keus in Nieuw-Zeeland: er wordt o.a. veel gemountainbiked, gehiked en zelfs geskied! Naast de nodige wandelingen hebben wij ook gekajakt en u snapt het al, dit hebben we niet droog gehouden! Maar wel een super manier om de kustlijn en de binnenlandse wateren te verkennen!

Ook in Nieuw Zeeland hebben we een teler bezocht: “Gellert”. Deze teelt zowel Anthurium als Phalaenopsis. Bekende Anhura rassen die hier worden geteeld zijn o.a. Pandola® en Anthura Montreux.
Op onze weg hier naartoe hebben we Alabama Road gepakt. Onze Anthurium Alabama® mogen we natuurlijk ook niet overslaan in ons “rassenavontuur”. Deze duurzame, rode Anthurium heeft mooie dikke bloemen en bladstelen. Dit zorgt ervoor dat zij wel tegen een stootje kan. Handig, voor als er grote afstanden moeten worden afgelegd!
Wat ook wel leuk is aan dit ras, er is een liedje over geschreven: http://www.youtube.com/watch?v=4uUQBC3J-7Y

WOORDZOEKER
Vergeet de woordzoeker op de wereldkaart niet in te vullen! Hierbij een hint voor de eerste letter en de tweede letter van het tweede woord op de wereldkaart:
Kunt u de slogan al raden? Vul de 1e 2 letters van dit laatstgenoemde hele werkwoord in op de juist plaats op de wereldkaart.

RASSEN – Stickers plakken!
Gelukkig hoeft u voor deze rassen niet naar Australië en Nieuw Zeeland af te reizen, maar zijn ze bij Nederlandse kwekers verkrijgbaar! Wanneer u een bestelling heeft geplaatst van minimaal één DC van een Anthurium actieras, of één laag van een Phalaenopsis actieras, mag u een sticker plakken bij het desbetreffende ras op de wereldkaart. Voor een overzicht van de verkrijgbaarheid van alle rassen zie: http://www.unlimitedcolours.nl/index.php/waar-te-koop

Sierra®: Grootste ras op de markt. Geschikt voor alle potmaten met een zeer goede houdbaarheid.

Kwekers:
- Karma Plants (9, 12 en 17 cm)
- Postplants (14 cm)

Alabama®: Kan tegen een stootje! Duurzame plant met dikke bloem en bladstelen.
Kwekers:
- Amazone Plants (17 cm)
- Feteris (17 cm)
- G.J. van Leeuwen (21 cm)
- Quanthurium (17 cm)
- Ronald van Marrewijk (17 cm)
- Van der Houwen (14 cm)
- VDH Plant (17 cm)

MAANDPRIJS
De 3e maandprijswinnaar is bekend. Noviflora is de gelukkige winnaar van een Afrikaanse lunch!

Wilt u ook kans maken op een heerlijke lunch op het bedrijf? Eind januari wordt een Chinese themalunch voor 20 personen weggeven! Wilt u kans maken op deze lunch? Stuur dan het antwoord op onderstaande prijsvraag vóór 18 januari naar info@anthura.nl met het onderwerp: “UCATW Themalunch 4”.

Stuur een link van een muzieknummer met een Anthura ras in de titel naar info@anthura.nl. (Zie als voorbeeld Sweet Home Alabama).

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Unlimited Colours® Around the World!

Win elke maand een themalunch voor 20 personen met specialiteiten uit één van de reisbestemmingen of maak met een volle wereldkaart kans op een volledig verzorgd teamuitje voor 20 personen met het thema “Verleg je grenzen”!

De vakantie is voor de meeste alweer afgelopen, maar de Unlimited Colours® around the World! trip gaat nu pas beginnen! Robert en Richard gaan op wereldreis op zoek naar de rassen van Anthura... Zij zullen u op de hoogte houden van hun ontdekkingen door tweewekelijks een reisverslag te sturen via het online reisdagboek waarbenjij.nu. U kunt hier tevens de laatste reiskiekjes zien. Door hun reisverslagen te volgen, maakt u kans op mooie prijzen!

Meedoen is eenvoudig en met de aankoop van de rassen die weergeven staan op de wereldkaart dingt u direct mee naar prijzen. De actie duurt een half jaar, van 16 september 2013 tot en met 9 februari 2014. Kijk voor de actievoorwaarden op de website: www.unlimitedcolours.nl .

De actie “Unlimited Colours around the world!” wordt georganiseerd door Unlimited Colours®, het samenwerkingsverband van Anthura, de telers en de handel. Dit ter bevordering van de promotie van de Anthurium- en Phalaenopsisrassen van Anthura.

02 Februari 2014

Nr. 11 UK | Unlimited Colours Around the World!

18 Januari 2014

Nr. 8 Nieuw Zeeland | UC Around the World

13 December 2013

Nr. 8 Australië | UC Around the World
Unlimited Colours

Unlimited Colours is een marketinginitiatief van Anthura voor haar klanten en de handel ter bevordering van de naamsbekendheid en afzet van Anthura’s Anthurium en Phalaenopsis rassen. Anthura gelooft in samenwerking en innovatie als hefbomen voor de toekomst. Ze ondersteunt de samenwerking tussen telers en handelaren en draagt graag bij aan het oplossen van vraagstukken met betrekking tot assortimentskeuze, teelttechniek en afzetmogelijkheden. Anthura wil de wereldwijde naamsbekendheid van Anthura variëteiten en de afzet van haar telers vergroten. Zij is daarom een initiatief, genaamd Unlimited Colours gestart. Hetgeen niet alleen de afzet en promotie van Anthura variëteiten ondersteunt, maar hiermee ook de verkoop van klare planten van haar telers en de handel bevordert. Unlimited Colours heeft een focus op promotie en marketing.

Actief sinds 27 Aug. 2013