Nr. 8 Australië | UC Around the World - Reisverslag uit Sydney, Australië van Unlimited Colours by Anthura - WaarBenJij.nu Nr. 8 Australië | UC Around the World - Reisverslag uit Sydney, Australië van Unlimited Colours by Anthura - WaarBenJij.nu

Nr. 8 Australië | UC Around the World

Door: Richard Smit

Blijf op de hoogte en volg Unlimited Colours

13 December 2013 | Australië, Sydney

Door Richard:
We’re going down under! De volgende bestemmingen die wij hebben aangetikt zijn Australië en Nieuw Zeeland.

We zijn gestart in Australië. Goed getimed, in december begint namelijk de zomer in Australië. Kunnen we mooi onze teint wat bijwerken…
Eén weekje Australië is eigenlijk veel te kort om een goede indruk te krijgen van het enorme land. Wij hebben ons daarom beperkt tot het zuiden, met als start Sydney. Hier hebben we natuurlijk het Sydney Opera House bezocht, dat op de Werelderfgoedlijst staat. Tijdens een rondleiding van één uur hebben we het sensationele verhaal van de constructie van het gebouw gehoord. Dat net zo dramatisch als een operaplot is en tot leven wordt gebracht door de nieuwe interactieve audiovisuele presentatie. Het hele gebouw heeft namelijk 102 miljoen dollar gekost, in plaats van de begrote 7 miljoen dollar.

Maar we hebben niet alleen culturele uitstapjes gemaakt, we hebben namelijk ook een Anthura kweker bezocht! Want ja, ook in Australië worden Anthura rassen gekweekt. We zijn daarom vanuit Sydney naar het zuiden getrokken, met jawel, een heuse camper!
Na verschillende prachtige tussenstops zijn we uiteindelijk aangekomen in Melbourne, waar het bedrijf Binz Nurseries is gevestigd. Deze Anthurium kweker teelt o.a. de bekende Anthura rassen: Madural®, Royal Champion® en Sierra®. Dit laatste Anthurium ras, Sierra®, wil ik graag nog even wat extra benadrukken. Dit is namelijk het grootste roodkleurige ras op de markt en is geschikt voor alle potmaten! De goede houdbaarheid zorgt ervoor dat het een zeer populair ras is bij zowel kweker als exporteur.
Het kweken in Australië is lastiger omdat de pieken in vocht en temperatuur veel extremer zijn dan in Nederland. Daarnaast hebben de telers meerdere producten in dezelfde kas wat weer meer uitdaging in de teelt geeft. Ieder product heeft immers een andere aanpak nodig. De grootste uitdaging is echter de afzet. Het is niet net zoals in Nederland geregeld dat er wordt afgezet via exporteurs, maar vaak door direct contact hebben met hun afnemers.

Verslag uit: Australië, Sydney

Unlimited Colours® Around the World!

Win elke maand een themalunch voor 20 personen met specialiteiten uit één van de reisbestemmingen of maak met een volle wereldkaart kans op een volledig verzorgd teamuitje voor 20 personen met het thema “Verleg je grenzen”!

De vakantie is voor de meeste alweer afgelopen, maar de Unlimited Colours® around the World! trip gaat nu pas beginnen! Robert en Richard gaan op wereldreis op zoek naar de rassen van Anthura... Zij zullen u op de hoogte houden van hun ontdekkingen door tweewekelijks een reisverslag te sturen via het online reisdagboek waarbenjij.nu. U kunt hier tevens de laatste reiskiekjes zien. Door hun reisverslagen te volgen, maakt u kans op mooie prijzen!

Meedoen is eenvoudig en met de aankoop van de rassen die weergeven staan op de wereldkaart dingt u direct mee naar prijzen. De actie duurt een half jaar, van 16 september 2013 tot en met 9 februari 2014. Kijk voor de actievoorwaarden op de website: www.unlimitedcolours.nl .

De actie “Unlimited Colours around the world!” wordt georganiseerd door Unlimited Colours®, het samenwerkingsverband van Anthura, de telers en de handel. Dit ter bevordering van de promotie van de Anthurium- en Phalaenopsisrassen van Anthura.

02 Februari 2014

Nr. 11 UK | Unlimited Colours Around the World!

18 Januari 2014

Nr. 8 Nieuw Zeeland | UC Around the World

13 December 2013

Nr. 8 Australië | UC Around the World
Unlimited Colours

Unlimited Colours is een marketinginitiatief van Anthura voor haar klanten en de handel ter bevordering van de naamsbekendheid en afzet van Anthura’s Anthurium en Phalaenopsis rassen. Anthura gelooft in samenwerking en innovatie als hefbomen voor de toekomst. Ze ondersteunt de samenwerking tussen telers en handelaren en draagt graag bij aan het oplossen van vraagstukken met betrekking tot assortimentskeuze, teelttechniek en afzetmogelijkheden. Anthura wil de wereldwijde naamsbekendheid van Anthura variëteiten en de afzet van haar telers vergroten. Zij is daarom een initiatief, genaamd Unlimited Colours gestart. Hetgeen niet alleen de afzet en promotie van Anthura variëteiten ondersteunt, maar hiermee ook de verkoop van klare planten van haar telers en de handel bevordert. Unlimited Colours heeft een focus op promotie en marketing.

Actief sinds 27 Aug. 2013